Tradycją firmy HORTICO S.A. stały się zagraniczne wyjazdy szkoleniowe organizowane dla kluczowych klientów, biorących udział w programie handlowym. W dniach 21–30.11. 2015 konferencja szkoleniowa została zorganizowana podczas rejsu po Morzu Śródziemnym statkiem MSC PREZIOSA. Jest to jeden z największych statków wycieczkowych w Europie zachwycający elegancją i infrastrukturą.
W morskiej edukacji uczestniczyło ponad 40-tu właścicieli firm klientów HORTICO S.A. Cykl szkoleń z zakresu „Strategii Marketingowej” wzbudził duże zainteresowanie uczestników.
Kurs podzielony był na kilka etapów, podczas których poszerzyliśmy wiedzę o takie aspekty marketingowe jak:
Znaczenie marketingu;
Elementy strategii marketingowej;
Badania nabywców, rynku, produktów oraz kanałów dystrybucyjnych;
Public Relations
Ostatni dzień szkolenia połączony był z uroczystym wręczeniem dyplomów uczestnictwa oraz wspólnym biesiadowaniem w klimacie kuchni włoskiej.
Nocami statek pokonywał setki mil morskich, a w ciągu dnia cumował w jednym z kilku miast portowych. Pierwszym miastem, jakie mogli zobaczyć uczestnicy szkolenia był urokliwy Rzym, kolejnym Palermo, Palma de Mallorca, Barcelona, Marsylia i Genua – miasta, które urzekają historią, budowlami i śródziemnomorską kulturą.
Dużym wydarzeniem był wieczór kapitański, uroczysta gala, podczas której obowiązywały stroje wieczorowe a restauracje serwowały najbardziej wyszukane dania. Ponieważ rejs trwał tylko tydzień, często okazywało się, że nie wszystko udało się zobaczyć, sprawdzić lub skosztować, ale wrażenia z pobytu na statku pozostaną na długo w pamięci.
Te niezapomniane wrażenia i miłe wspomnienia, to nie tylko urokliwe miejsca, które mogliśmy oglądać. To przede wszystkim ludzie, klienci HORTICO S.A którzy tworzą od lat wspaniałą atmosferę tych wyjazdów do której chce się wracać, niezależnie od tego w jakim miejscu będzie odbywało się następne szkolenie.