[2010-09-24] W związku z planowanym na początku listopada bieżącego roku debiutem HORTICO SA na rynku New Connect w dniu 23 września 2010 r. w prasie finansowej – Pulsie Biznesu oraz Parkiecie ukazały się informacje na ten temat, w szczególności dotyczące planów rozwoju Spółki na rynku detalicznym na najbliższe lata.
Parkiet donosi iż HORTICO „planuje wyemitować i sprzedać w ofercie prywatnej akcje stanowiące 13-16 proc. w podwyższonym kapitale. Zarząd liczy na około 5 mln zł z emisji. Za te pieniądze Spółka zamierza kupić grunty, na których powstaną dwa centra ogrodnicze – we Wrocławiu (gdzie już jedno centrum buduje) i Lublinie o powierzchni 1,5-2,5 tys. m kw. każde”. Projekt polega na budowie „ własnej sieci handlowej Zielone Centrum – Galeria Ogrodnicza, która ma lokować się we własnych obiektach wybudowanych na działkach należących do Spółki” (Puls Biznesu).
Jak zauważył w Parkiecie Prezes Pan Paweł Kolasa w Polsce nie ma sieci dużych sformatowanych obiektów handlowych poświęconych głównie ogrodnictwu, a popyt w tym segmencie rynku rośnie z roku na rok. „Zarząd liczy, że pierwszy obiekt uruchomiony będzie w marcu przyszłego roku. W 2011 roku ma osiągnąć 5,5 mln zł sprzedaży i nieco ponad 400 tys. zł zysku netto (…) Trzy centra ogrodnicze to wydatek rzędu 18 mln zł. Realizując inwestycję, Spółka wspierać się też będzie kredytem i środkami własnymi. W 2009 r. HORTICO miało 43,5 mln zł sprzedaży i 1 mln zł zysku netto”. Prezes oczekuje, „że w tym roku przychody HORTICO wzrosną do około 49 mln zł, by w kolejnym wynieść już 60 mln zł. Eksport głównie na Białoruś do Rosji i na Ukrainę stanowi nieco ponad 20 proc. przychodów HORTICO” (Parkiet).
Wspomniane wyżej projekty finansowe zostaną zakończone do 2013 r. Zarząd nie wyklucza w przyszłości, iż spółka będzie realizować kolejne inwestycje wspólnie ze swoimi klientami w formie inwestycji kapitałowych, jak również działań konsolidacyjnych w branży oraz „wystartowanie z franczyzą” (Puls Biznesu).